Syyskuussa julkistetaan ensimmäinen suomalainen verkkokurssi, joka opastaa näytteilleasettajia messuosallistumisen taidoissa. Kurssin on laatinut Messu- ja tapahtumajärjestäjät ry. Yhdistyksen jäsenyritysten lähes 16 000 vuotuista näytteilleasettajaa saavat verkkokurssin maksutta käyttöönsä. Tapahtumien ja henkilökohtaisten kohtaamisten merkitys markkinoinnissa kasvaa. Kantar TNS:n mediamainonnan määrää mittaavan tutkimuksen mukaan yritysten messumarkkinointiin käyttämien eurojen määrä kasvoi viime vuonna peräti 12 % verrattuna edellisvuoteen. […]

Syyskuussa julkistetaan ensimmäinen suomalainen verkkokurssi, joka opastaa näytteilleasettajia messuosallistumisen taidoissa. Kurssin on laatinut Messu- ja tapahtumajärjestäjät ry. Yhdistyksen jäsenyritysten lähes 16 000 vuotuista näytteilleasettajaa saavat verkkokurssin maksutta käyttöönsä.

Tapahtumien ja henkilökohtaisten kohtaamisten merkitys markkinoinnissa kasvaa.
Kantar TNS:n mediamainonnan määrää mittaavan tutkimuksen mukaan yritysten messumarkkinointiin käyttämien eurojen määrä kasvoi viime vuonna peräti 12 % verrattuna edellisvuoteen.

Messut ovat aidosti sosiaalinen live-media, jossa koko ala kokoontuu muutamaksi intensiiviseksi päiväksi saman katon alle tapaamaan toisiaan ja tutustumaan alan uutuuksiin. Messuosallistuminen on tehokas tapa markkinoida erilaisia tuotteita ja palveluita, mutta tuloksekas osallistuminen edellyttää valmistautumista. Uusi verkkokurssi opastaa ensimmäisiä kertoja messuille osallistuvaa yritystä askel askeleelta aina oikeiden messujen valinnasta menestyksekkääseen jälkihoitoon asti.

Verkkokurssiin sisältyy kolme testiosiota, jotka läpäistyään osallistuja saa todistuksen messuosallistumisen taidoistaan. Kurssi soveltuu myös oppilaitoksille osaksi markkinoinnin opetusmateriaalia

Kurssin on laatinut ammattimaisia messujärjestäjiä edustava Messu- ja tapahtumajärjestäjät ry, ja se on toteutettu Suomen Messusäätiön tuella.

Kurssi tulee maksutta kaikkien Messu- ja tapahtumajärjestäjät ry:n jäsenyritysten näytteilleasettajien käyttöön tukemaan messuosallistumista. Kurssin saavat myös Markkinointiliitto MARKin ja Marketing Finlandin (ent. Mainostajien Liitto) jäsenet sekä ammattikorkeakoulujen markkinoinnin opiskelijat. Muille kurssi on myynnissä MyTalentian verkko-oppimisalustalla hintaan 89 e + alv.

Lisätietoja: Messu- ja tapahtumajärjestäjät ry:n toiminnanjohtaja Reija Könönen, puh. 050 560 4614, reija.kononen@messutsuomessa.fi

Messu- ja tapahtumajärjestäjät ry on suomalaisten messujärjestäjien yhdistys, joka kehittää messuja markkinointimediana ja edistää alan toimijoiden yhteistyötä. Jäseniä ovat Suomen Messut Osuuskunta, Tampereen Messut Oy, Turun Messukeskus Oy, Lahden Messut, Jyväskylän Messut Oy, Pohjois-Suomen Messut ry., Pohjanmaan Expo Oy, Suomen Asuntomessut Osuuskunta, Suomen Messupromoottorit Oy ja Mediapro Messut. Yhdistyksen kotisivut: http://www.messutsuomessa.fi.