Messut ovat aidosti sosiaalinen live-media, jossa koko ala kokoontuu muutamaksi intensiiviseksi päiväksi saman katon alle tapaamaan toisiaan ja tutustumaan alan uutuuksiin. Messuosallistuminen on tehokas tapa markkinoida erilaisia tuotteita ja palveluita, mutta tuloksekas osallistuminen edellyttää valmistautumista. Messu- ja tapahtumajärjestäjät ry on laatinut verkkokurssin, jonka opastaa näytteilleasettajia messumedian mahdollisimman tehokkaaseen hyödyntämiseen. Verkkokurssi opastaa ensimmäisiä kertoja messuille osallistuvaa […]

Messut ovat aidosti sosiaalinen live-media, jossa koko ala kokoontuu muutamaksi intensiiviseksi päiväksi saman katon alle tapaamaan toisiaan ja tutustumaan alan uutuuksiin. Messuosallistuminen on tehokas tapa markkinoida erilaisia tuotteita ja palveluita, mutta tuloksekas osallistuminen edellyttää valmistautumista.

Messu- ja tapahtumajärjestäjät ry on laatinut verkkokurssin, jonka opastaa näytteilleasettajia messumedian mahdollisimman tehokkaaseen hyödyntämiseen. Verkkokurssi opastaa ensimmäisiä kertoja messuille osallistuvaa yritystä askel askeleelta aina oikeiden messujen valinnasta menestyksekkääseen jälkihoitoon asti.

Kurssin osat:

  • Messumedian erityispiirteet ja niiden hyödyntäminen
  • Toiminta ennen messuja (mm. tavoitteiden asettaminen, budjetointi, osastosuunnittelu, ennakkomarkkinointi)
  • Toiminta messujen aikana (mm. osastotyöskentely, miten pysäyttää kävijä osastolle, tapahtuman aikainen markkinointi ja viestintä)
  • Messujen jälkeen tehtävät toimenpiteet (miten saada suurin hyöty irti messuosallistumisesta ja miten arvioida onnistuminen)

Kurssin voi suorittaa omassa tahdissa ja sen kokonaiskesto on noin kaksi tuntia. Verkkokoulutus on näytteilleasettajan käytössä 90 vuorokauden ajan kurssille rekisteröitymisestä.

Läpäistyään kurssiin liittyvät kolme monivalintakoetta osallistuja saa todistuksen kurssin suorittamisesta.

Kurssille pääsee tästä:  Kirjautuminen kurssille

Kurssi on toteutettu Suomen Messusäätiön rahoituksella.