Tapahtumamarkkinointi koskettaa: se yllättää, jättää muistijäljen, katsoo tulevaan, uudelleenasemoi tutun tuotteen ja luo intohimoa, joka läikkyy tapahtuman rajoja laajemmalle. Tästä todistaa vuoden 2019 messumedian ja tapahtumamarkkinoinnin parhaimmisto, joka palkittiin tiistaina Mesoaja Gaalassa Messukeskuksessa. Voittajina juhlivat muun muassa S-Pankki, K-Raudan Creative Director Tarja Viilola, HIMSS-konferenssi ja Aku Ankka. Mesoaja Gaala järjestettiin tiistaina 3.3.2020 Messukeskuksessa Helsingissä. Kilpailussa […]

Tapahtumamarkkinointi koskettaa: se yllättää, jättää muistijäljen, katsoo tulevaan, uudelleenasemoi tutun tuotteen ja luo intohimoa, joka läikkyy tapahtuman rajoja laajemmalle. Tästä todistaa vuoden 2019 messumedian ja tapahtumamarkkinoinnin parhaimmisto, joka palkittiin tiistaina Mesoaja Gaalassa Messukeskuksessa. Voittajina juhlivat muun muassa S-Pankki, K-Raudan Creative Director Tarja Viilola, HIMSS-konferenssi ja Aku Ankka.

Mesoaja Gaala järjestettiin tiistaina 3.3.2020 Messukeskuksessa Helsingissä. Kilpailussa oli seitsemän sarjaa.

Mesoaja-voittajat 2019 tuomariston arvioineen:

Vuoden elämys: Runo-tasting Helsingin Kirjamessuilla. Yksinkertainen, mutta vaikuttava idea, joka kosketti ihmisiä ja jätti muistijäljen. Toimijalla on pienestä koostaan huolimatta riskinottokykyä ja ”all in” -asennetta. www.elinasalminen.net

Vuoden markkinoija: S-Pankki I love me -messuilla. S-Pankki toi tuotteensa esille raikkaalla tavalla yllättävässä ympäristössä. Ajankohtainen ja mediaseksikäs aihe osattiin tuotteistaa ja kohdentaa sinne, missä tarvetta on. www.s-pankki.fi

Vuoden messuosasto: Marski by Scandic -lanseeraus MATKA-messuilla. Scandic Hotels uudelleenasemoi itsensä kekseliäällä tavalla ja toi palan vielä toteutumatonta kokemusta messuille. Perinteisen toimialan innovatiivinen uudistaminen tuli näkyväksi osaksi tapahtumaa. https://www.scandichotels.fi/

Vuoden messuteko: Aku Ankka Tubeconissa. Klassikko uudessa ympäristössä. Raikas, ajankohtainen, ilahduttava, toiminnallinen ja osallistava. Sukupolvikokemuksen uusi tuleminen. www.akuankka.fi

Vuoden messutiimi: Iskun tiimityö Habitare-messuilla. Tämä yritys on pitänyt kovan tasonsa vuodesta toiseen. Hyvin organisoitua, suunniteltua ja toteutettua messuprojektia houstasi tiimi, joka jakoi hyvää ilmapiiriä laajasti. Ammattimainen ja ylpeästi kaupallinen. www.isku.com

Vuoden sykähdyttäjä: Tarja Viilola, K-Raudan Creative Director. Pitkän linjan strategi, joka on vaikuttanut työllään organisaationsa brändiin, toimintatapoihin ja asiakkaiden käyttäytymiseen. Intohimoa ja innostusta, joka tarttuu. https://kesko.fi/

Vuoden tapahtuma: The HIMSS & Health 2.0 European Conference. Ajankohtainen, kansainvälinen ja tuloksellinen tapahtuma, jolla on yhteiskunnallinen ja laajasti ja monipuolisesti vaikuttava merkitys. https://www.himssconference.org/

Kilpailuun lähetettiin yli 80 hakemusta. Tuomariston työskentelyyn osallistuivat #mimmitkoodaa-ohjelman vetäjä Milja Köpsi, Aalto Yliopiston professori Pekka Mattila, Vimmacompany Oy:n taiteellinen johtaja, yrittäjä Marjut Rahkola, Messukeskus Helsingin toimitusjohtaja Anni Vepsäläinen, MTL ry:n toimitusjohtaja Tarja Virmala, tapahtumakouluttaja ja kirjailija Helena Wallo Faustus Oy:stä sekä tuomariston puheenjohtajana Jyväskylän Messut Oy:n toimitusjohtaja, Messu- ja tapahtumajärjestäjät ry:n hallituksen puheenjohtaja Juha Rahko. Gaalaillan juonsi Jenni Alexandrova.

Seuraava Mesoaja Gaala palkitsee myös vastuullisuudesta

Mesoaja Gaala yhdistää koko tapahtuma-alaa, ja gaala järjestetään jälleen vuoden kuluttua Messukeskuksessa. Silloin kilpailuun osallistutaan vuoden 2020 tapahtumilla ja toteutuksilla.

– Tapahtumamarkkinointi ja digi täydentävät toisiaan erinomaisesti ja tapahtumilla on nostetta niin Suomessa kuin kansainvälisesti. Suosio voi kuitenkin jatkua vain, jos vastuullisuus huomioidaan tapahtumissa entistä kattavammin ja osaavammin. Siksi Mesoaja Gaala palkitsee ensi vuonna myös vastuullisimmat messumedian ja tapahtumamarkkinoinnin ratkaisut, kertoo Messukeskuksen markkinointi- ja viestintäjohtaja Maria Mroue.

Mesoaja Gaalan järjestää Messukeskus Helsinki yhdessä valikoitujen kumppaneiden kanssa. Tapahtuman toteutusta tukee Suomen Messusäätiö. Mesoaja Gaala järjestettiin ensimmäisen kerran vuonna 2018.

http://www.mesoaja.fi| #mesoaja #messusäätiö

Lisätietoja: Messukeskus Helsinki, markkinointi- ja viestintäjohtaja Maria Mroue, puh. 050 393 4974, maria.mroue@messukeskus.com. Viestintäpäällikkö Tarja Gordienko, puh. 050 5847 262, tarja.gordienko@messukeskus.com.

Kuvia gaalasta ja Mesoaja-tunnus vapaaseen käyttöön: https://mediabank.messukeskus.com/kuvat/Mesoaja+Gaala/