Suomen suurin tapahtumajärjestäjä Messukeskus ei ole jäänyt koronakevättä ihmettelemään vaan lähtee tukemaan haasteellisessa tilanteessa ponnistelevia asiakkaitaan uusin digiratkaisuin. Suomen suosituimpiin yleisötapahtumiin kuuluva Lapsimessut avataan virtuaalitapahtumana 13.-17. toukokuuta, ja Messukeskus tuo pikavauhtia myös muita digituotteita livekohtaamisten rinnalle. Messukeskuksen nopea reagointi haasteellisessa tilanteessa on saanut positiivisen vastaanoton Lapsimessujen ja samanaikaisesti järjestettävien muiden tapahtumien näytteilleasettajilta, jotka parhaillaan odottelevat […]

Suomen suurin tapahtumajärjestäjä Messukeskus ei ole jäänyt koronakevättä ihmettelemään vaan lähtee tukemaan haasteellisessa tilanteessa ponnistelevia asiakkaitaan uusin digiratkaisuin. Suomen suosituimpiin yleisötapahtumiin kuuluva Lapsimessut avataan virtuaalitapahtumana 13.-17. toukokuuta, ja Messukeskus tuo pikavauhtia myös muita digituotteita livekohtaamisten rinnalle.

Messukeskuksen nopea reagointi haasteellisessa tilanteessa on saanut positiivisen vastaanoton Lapsimessujen ja samanaikaisesti järjestettävien muiden tapahtumien näytteilleasettajilta, jotka parhaillaan odottelevat elokuulle siirrettyä livetapahtumaa.

– Viime Lapsimessuilla vieraili yli 60 000 kävijää ja nyt sama joukko kutsutaan kokemaan messut tarjouksineen ja ohjelmineen verkossa. Markkinoimme verkkomessuja muun muassa Lapsimessujen Facebookissa ja klubikirjeissä, jotka tavoittavat kymmeniä tuhansia tapahtuman faneja, kertoo Lapsimessujen myyntiryhmäpäällikkö Anna Suominen.

Messukeskus: ”Nopeasti uusia ratkaisuja yritysasiakkaiden tueksi”

Messukeskus on reagoinut koronatilanteeseen nopeasti. Ensi vaiheessa haettiin uudet ajankohdat siirtyneille tapahtumille ja sen jälkeen on keskitytty hakemaan uusia ratkaisuja Messukeskuksen 10 000 yritysasiakkaan tueksi.

Maailma suuntaa digiin, mutta silti tapahtumia tarvitaan ja halutaan. Verkossa ei voi kokea ison yleisötapahtuman hypeä, joka hitsaa samoista asioista syttyvät yhteen. On tuotteita, joita pitää päästä hypistelemään ja testaamaan itse. Digi kuitenkin mahdollistaa innostavan tapahtumakokemuksen laajentamisen ympärivuotiseksi.

– Messukeskus toimii kiihdyttämönä asiakkaidensa liiketoiminnalle ja haluaa nyt luoda livetapahtumien rinnalle uusia ratkaisuja kuluttajien kohtaamiseen ja jatkuvaan yllättämiseen. Lapsimessut virtuaalitapahtumana on tähän ensimmäinen, nopeasti tuotettu ratkaisu, sanoo Messukeskuksen markkinointi- ja viestintäjohtaja Maria Mroue.

– Tapahtumissamme vieraili viime vuonna 1,1 miljoonaa kävijää. Sama yleisö fanittaa suosikkitapahtumiaan tiiviisti sosiaalisessa mediassa ja messuklubissa. Tunnemme suomalaisten intohimot, ja meillä on mahdollisuus miksata Suomen isoimmat ja puhutuimmat tapahtumat tehokkaisiin digipalveluihin, Mroue sanoo.

Digikumppaneiksi halutaan mukaan tuoreita teknologiaratkaisuja ja kasvua liekittäviä alustoja. Hyvä esimerkki nähtiin viime Habitaressa, jonka näyttelyarkkitehtuuri otti vauhtia lisätystä todellisuudesta Arilyn-sovelluksen avulla.

Lapsimessut verkossa 13.-17.5.2020: www.lapsimessut.fi, FB @Lapsimessut, #lapsimessut2020

Lapsimessut ja samaan aikaan järjestettävät Lähiruoka & luomu, HupiCon, OutletExpo ja Eläinystäväni (la – su) livetapahtumana Messukeskuksessa 21.–23.8.2020

Lisätietoja: Messukeskus, Maria Mroue, markkinointi- ja viestintäjohtaja, 050 393 4974, maria.mroue@messukeskus.com. Lapsimessut, Antti Karjunen, tiedottaja, 050 574 3444, antti.karjunen@messukeskus.com

Messukeskus on ihmisläheinen media, joka luo kasvua aitojen kohtaamisten kautta. Suomen suurin tapahtumajärjestäjä tuottaa tai isännöi vuosittain 50 messutapahtumaa ja tuhat kokousta ja kongressia, joihin osallistuu 1,1 miljoonaa vierasta. | www.messukeskus.com