Kerää sato nopeasti

Messuilla saadut kontaktit kannattaa käsitellä mahdollisimman pian. Varaa tätä varten riittävästi aikaa tai henkilökuntaa.

Kävijät muistavat hyvin mitä heille on luvattu ja milloin se on luvattu toteuttaa. Lupauksiaan pitämättömät näytteilleasettajat ovat yleisin kävijöiden tyytymättömyyden aihe.

Yllätä siis positiivisesti. Kävijän luottamus toimintaanne kasvaa huikeasti kun teetkin luvattua nopeammin sen mitä olet luvannut – lähetät tarjouksen tai otat yhteyttä – mitä ikinä olettekin sopineet. Tämä lisää myös kannattavuuttanne.

 

 

Yhteyden ottaminen kuusi viikkoa messujen jälkeen maksaa ihan saman kuin se olisi maksanut viikkoa messujen jälkeen, mutta myyntitulos heikkenee sitä mukaa, mitä kauemmin odotetaan.

 

Mitä henkilökohtaisemmalta jälkityönne vaikuttaa, sitä suuremmat edellytykset teillä on menestyä.

Kirjoittakaa tärkeille asiakkaille suunnattuihin sähköposteihin pieni henkilökohtainen kommentti tai mainitkaa soittaessanne jokin henkilökohtainen asia, josta olette keskustelleet messuilla.

Osoita ettei kyseessä ole rutiinipuhelu tai massaviesti yhdelle monista kävijöistä, vaan että ihan oikeasti muistatte keskustelunne messuilla. Jokainen haluaa tulla muistetuksi.

Messujen jälkeen kannattaa myös muistaa ja palkita osastohenkilökuntaa hienosta suorituksesta.