Messutarina24.1.2023

Kauppaa tulee ja fiilis on hyvä

Iskun henkilökunta todella haluaa messuille töihin. Mukaan haetaan avoimella hakemuksella, ja hakijoita on niin paljon, että Habitare 2018 -osastolle pääsi vain vajaa puolet halukkaista. 

Iskussa on selkeät prosessit messuosallistumiselle. Tapahtuman tavoitteet viestitään koko messutiimille, ja messujen avajaispäivän aattona osastolla pidetään kuuden tunnin myyntikoulutus, jossa käydään läpi tuotteet, niiden tarinat ja hinnoitteluperiaatteet. Myyntitilanne käydään yhdessä läpi jokaisena messuaamuna pidettävässä yhteispalaverissa. 

Johto mukana messuilla  

Messut ovat Iskulle tärkeä media. Yritys osallistuu vuosittain noin 20 tapahtumaan, joista tärkeimpiä ovat Asuntomessut ja Habitare. 

Messujen arvostus näkyy siinäkin, että mukaan lähtee myös johto toimitusjohtajaa myöten. He ovat osastolla samanlaisessa messuasussa kuin muu henkilöstö. Kaikilla tiimiläisillä on yhtenäinen yläosa sekä oma tumman alaosa ja tummat kengät. Yläosia hankitaan kullekin kolme, jotta jokaiseen päivään löytyy siistiä päällepantavaa. 

Messuosallistuminen hitsaa porukkaa yhteen, ja eri puolilta Suomea tuleva henkilökunta viihtyy keskenään. Kaveerata ehditään tosin vain lounastunneilla ja joka päivä järjestettävillä yhteisillä illallisilla, sillä osastolla ei jutella keskenään 20 sekuntia kauempaa. Näin pidetään asiakas keskiössä koko messupäivän ajan. 

Myyjät nauttivat tiukkatahtisista myyntipäivistä ja viihtyvät niin hyvin, että messujen sulkeuduttua useimmat jäävät vielä osastolle yhdessä fiilistelemään ennen kotiinpaluuta. 

Isku on suomalainen, yli 90-vuotias perheyritys, joka suunnittelee ja valmistaa huonekaluja Lahdessa ja myy niitä koteihin 25 myymälässään ympäri Suomen. Omien Isku-kalusteiden lisäksi valikoimassa on muitakin tunnettuja huonekalubrändejä.