Tutkittua tietoa
Tutkittua tietoa messuista
Merkittävyytensä vuoksi messu- ja tapahtuma-alaa seurataan ja tutkitaan aktiivisesti ja laajalti ympäri maailmaa. Seuraavien linkkien takaa löydät painavaa ja ajatuksia herättävää messufaktaa – sekä kenties apua, insipiraatiota ja näkökulmia oman messuosallistumisesi tueksi.
Tutkimusyritys nSightin laaja, kaksiosainen tutkimus ammattilaisten ja kuluttaja-asiakkaiden suhtautumisesta messuihin: b2b-kävijätutkimus 2023 | kuluttajakävijätutkimus 2023
Elinkeinoelämän tutkimuslaitos ETLA:n raportti: Tapahtuma-alan rooli Suomen taloudessa
Messujärjestö UFI:n (The Global Association of the Exhibition Industry) tutkimustietoa
UFI:n katsaus globaaliin kauppaan pandemian jälkeen
UFI:n globaali näytteilleasettajien kyselytutkimus 2022
Kantar TNS:n kuluttajatutkimus messuasiakkaista
Tapahtumateollisuus ry:n toimialatutkimus 2000, osa 1
Tapahtumayritys Lyytin tutkimusraportti Tapahtumien rooli markkinoinnissa 2018
Messumedian tilastot löytyvät Media Audit Finlandin sivuilta
Messut Suomessa, tulo- ja työllisyysvaikutukset 2019 ja 2021
Messut Suomessa, tulo- ja työllisyysvaikutukset 2021 ja 2022
Messut Suomessa, tulo- ja työllisyysvaikutukset 2022 ja 2023