Tutkittua tietoa

Tutkittua tietoa messuista

Merkittävyytensä vuoksi messu- ja tapahtuma-alaa seurataan ja tutkitaan aktiivisesti ja laajalti ympäri maailmaa. Seuraavien linkkien takaa löydät painavaa ja ajatuksia herättävää messufaktaa – sekä kenties apua, insipiraatiota ja näkökulmia oman messuosallistumisesi tueksi.

Tutkimusyritys nSightin laaja, kaksiosainen tutkimus ammattilaisten ja kuluttaja-asiakkaiden suhtautumisesta messuihin: b2b-kävijätutkimus 2023 | kuluttajakävijätutkimus 2023

Elinkeinoelämän tutkimuslaitos ETLA:n raportti: Tapahtuma-alan rooli Suomen taloudessa

Messujärjestö UFI:n (The Global Association of the Exhibition Industry) tutkimustietoa

UFI:n katsaus globaaliin kauppaan pandemian jälkeen

UFI:n globaali näytteilleasettajien kyselytutkimus 2022

Kantar TNS:n kuluttajatutkimus messuasiakkaista

Tapahtumateollisuus ry:n toimialatutkimus 2000, osa 1

Tapahtumayritys Lyytin tutkimusraportti Tapahtumien rooli markkinoinnissa 2018

Messumedian tilastot löytyvät Media Audit Finlandin sivuilta

Messut Suomessa, tulo- ja työllisyysvaikutukset 2019 ja 2021

Messut Suomessa, tulo- ja työllisyysvaikutukset 2021 ja 2022