Messuilla nähdään yli 150 ohjelmanumeroa ja 250 esiintyjää sekä noin 150 näytteilleasettajaa. Uusi ajankohta on suurelle kirjatapahtumalle mitä otollisin ja samaan aikaan järjestetään myös Ruoka ja Viini -messut. Jyväskylän uudistuneet kirjamessut 22.-24.11.2019 tuovat valoa ja iloa Keski-Suomen talveen. Minna Canthin 175v juhlavuosi huipentuu Jyväskylässä, kaupungissa, jossa hänestä tuli Minna Canth. Jyväskylän Kirjamessuilla vaalitaan lukemista ja […]

Jatka lukemista »

Messut ovat aidosti sosiaalinen live-media, jossa koko ala kokoontuu muutamaksi intensiiviseksi päiväksi saman katon alle tapaamaan toisiaan ja tutustumaan alan uutuuksiin. Messuosallistuminen on tehokas tapa markkinoida erilaisia tuotteita ja palveluita, mutta tuloksekas osallistuminen edellyttää valmistautumista. Messu- ja tapahtumajärjestäjät ry on laatinut verkkokurssin, jonka opastaa näytteilleasettajia messumedian mahdollisimman tehokkaaseen hyödyntämiseen. Verkkokurssi opastaa ensimmäisiä kertoja messuille osallistuvaa […]

Jatka lukemista »

Pyhäinpäiväviikonloppuna 2.-3. marraskuuta järjestettävät Kätevä&Tekevä -kädentaitomessut saavat tänä vuonna rinnalleen uuden tapahtuman. Hetki 2019 kokoaa yhteen hyvinvoinnin, kauneuden ja hemmottelun, liikunnan ja aktiivisten harrasteiden toimijoita. Perinteiseen tapaan myös Nukkekoti- ja nukkemessut sekä Kivi- ja korumessut järjestetään samanaikaisesti Lahden Messukeskuksessa. Usean tapahtuman kokonaisuus tarjoaa monipuolisen läpileikkauksen harrastetoiminnan kirjoon. Messuvieraat pääsevät kaikkiin tapahtumiin yhdellä sisäänpääsymaksulla. Kätevä&Tekevä-messujen pääosassa […]

Jatka lukemista »

Syyskuussa julkistetaan ensimmäinen suomalainen verkkokurssi, joka opastaa näytteilleasettajia messuosallistumisen taidoissa. Kurssin on laatinut Messu- ja tapahtumajärjestäjät ry. Yhdistyksen jäsenyritysten lähes 16 000 vuotuista näytteilleasettajaa saavat verkkokurssin maksutta käyttöönsä. Tapahtumien ja henkilökohtaisten kohtaamisten merkitys markkinoinnissa kasvaa. Kantar TNS:n mediamainonnan määrää mittaavan tutkimuksen mukaan yritysten messumarkkinointiin käyttämien eurojen määrä kasvoi viime vuonna peräti 12 % verrattuna edellisvuoteen. […]

Jatka lukemista »

Messut on yksi maailman vanhimmista medioista ja menestykselle ei näy loppua. Henkilökohtaisten tapaamisten rooli vain vahvistuu nykymaailmassa, jossa iso osa asioista hoidetaan digitaalisesti. Yritykset käyttävät messuosallistumiseen entistä enemmän euroja ja messujen kävijämäärät ovat nousussa. Globaalin messupäivän 5.6. kunniaksi on monessa messukaupungissa luvassa mm. syksyn messulippuja puoleen hintaan, messulippujen geokätköilyä, lippuarvontoja ja monenlaista muuta toimintaa. Eri […]

Jatka lukemista »

Huhtikuun viimeisenä viikonloppuna Lahden Messukeskuksessa järjestettävä Pihapiiri-messutapahtuma vastaa alati kasvavan puutarhaharrastajajoukon toiveisiin. Tapahtumaan rakentuu tänä vuonna viihtyisä kasvimaa- ja oleskelualue, jonka pääosassa ovat luonnonmukaiset puutarhaideat ja sopuisa yhteiselo luonnon kanssa. Puutarha-alan perinteinen kevätkauden avaus järjestetään Lahden Messukeskuksessa 27.-28. huhtikuuta. Luonnonmukaisuus on yksi tämän hetken vahvimmista trendeistä puutarha-alalla. Yhä useampi arvostaa itsekasvatettuja tuotteita – erityisesti nuoremman […]

Jatka lukemista »

POWER Expo tuo kolme vahvaa ja näyttävää lajia saman katon alle Lahdessa – Thai Boxing mukana viihteellisessä voimailuviikonlopussa. Toukokuun lopussa nähdään jälleen kolme näyttävää voimailu- ja kamppailulajia saman katon alla Lahden Messukeskuksessa järjestettävässä POWER Expo -tapahtumassa 18.-19.5.2019. Viihdyttävän voimailuviikonlopun aikana messukeskuksessa mittelöidään kolme SM- kilpailua; Suomen Vahvin Mies ja Nainen 2019 sekä Voimanoston SM-kilpailu. Voimanostossa […]

Jatka lukemista »

Uusi tutkimus osoittaa, että Suomessa järjestettävät messut toivat järjestämispaikkakunnilleen viime vuonna peräti 458 miljoonan euron tulovirran. Summa on kasvanut yli 10 prosenttia viime vuodesta. Tapahtumien tuottama välitön työllisyysvaikutus paikkakunnille oli 3 895 henkilötyövuotta ja kokonaistyöllisyysvaikutus yli 6 000 henkilötyövuotta. Messujen näytteilleasettajat ja messuvieraat käyttävät rahaa mm. ravintoloihin, kahviloihin, majoitukseen ja matkustamiseen sekä asioivat paikallisissa kaupoissa. […]

Jatka lukemista »

Yritysten messumarkkinointiin käyttämien eurojen määrä kasvoi viime vuonna peräti 12 % verrattuna edellisvuoteen. Tieto perustuu Kantar TNS:n tekemään mediamainonnan määrää mittavaan tutkimukseen ja vahvistaa globaalia trendiä, jonka mukaan tapahtumien ja henkilökohtaisten kohtaamisten merkitys markkinoinnissa kasvaa. Kantar TNS:n tutkimuksessa mitattiin mainostilaan käytettävää rahamäärää, mikä messumedian kohdalla tarkoittaa lähinnä näyttelyosastojen ja muiden promootiotilojen paikanvuokria. Näihin mainostajat investoivat […]

Jatka lukemista »

Lahden Sibeliustalossa ensimmäistä kertaa järjestettävä Lahti Love Rakkaudesta juhliin -tapahtuma täyttää Metsähallin juhlahumulla 23.-24. helmikuuta. Häiden sekä muiden juhlien järjestäjät yhteen kokoavan messutapahtuman järjestää Lahden Messut yhteistyössä lahtelaisten toimijoiden Eana Centerin ja Via Decon kanssa. Täysin uudenlainen tapahtumakonsepti yhdistää Sibeliustalon ainutlaatuisen miljöön messujen juhlavaan tuote- ja palvelutarjontaan. Lahti Love -tapahtumassa on esillä kattava tarjonta juhlien […]

Jatka lukemista »