
Menesty messuilla -Näytteilleasettajan verkkokurssi
Messut ovat aidosti sosiaalinen live-media, jossa koko ala kokoontuu muutamaksi intensiiviseksi päiväksi saman katon alle tapaamaan toisiaan ja tutustumaan alan uutuuksiin. Messuosallistuminen on tehokas tapa markkinoida erilaisia tuotteita ja palveluita, mutta tuloksekas osallistuminen edellyttää valmistautumista.
Messu- ja tapahtumajärjestäjät ry on laatinut verkkokurssin, jonka opastaa näytteilleasettajia messumedian mahdollisimman tehokkaaseen hyödyntämiseen. Verkkokurssi opastaa ensimmäisiä kertoja messuille osallistuvaa yritystä askel askeleelta aina oikeiden messujen valinnasta menestyksekkääseen jälkihoitoon asti.
Kurssin osat:
- Messumedian erityispiirteet ja niiden hyödyntäminen
- Toiminta ennen messuja (mm. tavoitteiden asettaminen, budjetointi, osastosuunnittelu, ennakkomarkkinointi)
- Toiminta messujen aikana (mm. osastotyöskentely, miten pysäyttää kävijä osastolle, tapahtuman aikainen markkinointi ja viestintä)
- Messujen jälkeen tehtävät toimenpiteet (miten saada suurin hyöty irti messuosallistumisesta ja miten arvioida onnistuminen)
Kurssin voi suorittaa omassa tahdissa ja sen kokonaiskesto on noin kaksi tuntia.
Kurssi on toteutettu Suomen Messusäätiön rahoituksella.