4.1 Lunasta lupaukset ja liidit

Ota keräämiisi messukontakteihin yhteyttä heti tapahtuman jälkeen 

Messuilla saadut kontaktit kannattaa käsitellä ja hyödyntää mahdollisimman pian.  

Toivottavasti panostit jälkitöiden suunnitteluun jo ennen messuja ja varasit tätä varten riittävästi aikaa tai henkilökuntaa.

Lupauksiaan pitämättömät näytteilleasettajat ovat yleisin messukävijöiden tyytymättömyyden aihe.

Sinulle kohtaamasi ihminen on vain yksi monista messukävijöistä, mutta hän muistaa takuulla, mitä ja koska olet hänen asiassaan luvannut tehdä. Pidä siis huolta, että otat yhteyttä ja toimitat lupaamasi tarjouksen tai materiaalit sovittuna aikana.

Kun lunastat lupauksesi sovittua nopeammin, asiakkaan luottamus yritykseesi kasvaa huikeasti.

Tee yhteydenotot heti. Viikkoja myöhemmin ne vaativat saman vaivan ja rahan, mutta tuottavat todennäköisesti heikommat tulokset. Asiakkaan kiinnostus voi olla jo hiipunut tai hän ei enää muista keskustelujanne.  

Katso video jälkimarkkinoinnista. 

Lisää yhteydenottoon ripaus henkilökohtaisuutta

Jos messuilla kasvokkain käyty keskustelu on ensiaskel asiakassuhteeseen, on nyt aika ottaa seuraava steppi.

Olette jo messukävijän kanssa puolituttuja, joten ottaessasi yhteyttä sähköpostilla lisää viestiin kohtelias, mutta astetta tuttavallisempi kommentti. Se voi olla esimerkiksi jokin messutapaamisen ohessa tapahtunut seikka tai esiin tullut henkilökohtainen asia.

Näin osoitat, ettei kyseessä ole rutiinipuhelu tai massaviesti, vaan että oikeasti muistat kohtaamasi ihmisen ja keskustelunne messuilla. Jokainen haluaa tulla muistetuksi! 

Mitä henkilökohtaisemmalle tasolle jälkikeskustelussa pääset, sitä lähempänä olet toivomaasi tulosta.