1.4 Tilaisuus elämykselliseen markkinointiin

Messut ovat kokemusmarkkinointia parhaimmillaan: voit vaikuttaa ihmisiin eri aistien kautta paremmin kuin missään muussa mediassa. 

Ihmiset ovat erilaisia. Joku muistaa parhaiten näkemänsä, toinen kuulemansa ja kolmas on herkistynyt eniten tunto-, maku- tai hajuaistille. Messuilla viestisi voi virrata näiden kaikkien aistikanavien kautta – ja mitä useampaa niistä käytät, sitä pysyvämmän muistijäljen jätät vastaanottajaan. 

Kuvittele vaikkapa maaseudulla toimivan hyvinvointihoitolan messuosastoa. Taustalla soi linnunlaulu, seinillä on kuvia hoitolaa ympäröivistä maisemista, tarjolla on herkullista vihersmoothieta, jonka lisäksi vieras voi saada rentouttavan niskahieronnan ja nauttia aromaterapiaradan parantavista tuoksuista. Kokonaisvaltainen kokemus jää mieleen, ja asiakas kertoo siitä todennäköisesti muillekin. 

Ainoastaan messuilla voit puhutella asiakkaasi kaikkia aisteja! 

Kaksi naista testaavat laitetta Apuvälinemessuilla.